كانال تلگرام

به كانال تلگرامي مديريت فردا بپيونديد

modiriatfarda @    دكتر داود محمدي

راه هاي ارتباط در شبكه هاي اجتماعي

كانال تلگرام telegram.me/modiriatfarda دكتر داود محمدي-مديريت فردا

اينستاگرام davood201323

فيس بوك davoud mohammadi

ايميل pmfco@yahoo.com

تجدید نظر نمرات

سلام .چند سال قبل یادداشتی در مورد روز معلم داشتم که مورد استقبال دوستان قرار گرفت ..با توجه به فاصله چند ساله تصمیم گرفتم ان مطلب را مجددا تقدیم کنم .حق یارتان

دکتر داود محمدی

=====================================================

امسال نزدیکی روز معلم که شده نمی دانم چرا دچارحس نوستالوژیک شدم و یاد قدیم ندیم ها خصوصا برخی از معلمان خودم افتادم .هر چی فکر کردم همه را یادم نیومد.....فکر کردم از ضعف حافظه است ...که هست البته..اما بعد فکر کردم خب ادم فقط انهایی را به یاد می اره که روش تاثیر زیادی گذاشتند و باعث تغییر زندگی اش شدند .بعد رفتم به زمان های دور و یک دور خاطراتم را مرور کردم .می خواهم از اول تحصیل شروع کنم .دیدم شاید بد نباشه از تاثیر گذار ترین همکلاسی ها و دوستانم هم در هر دوره یادی کنم .خدا را چه دیدی شاید یکی یا چند تا شون این نوشته را دیدند و عرض ادبی به همگی شان شد .پس شروع می کنم .

دوره پیش بستانی:

راستش زمان مااز این قرتی بازی ها خبری نبود و من در این سن مشغول بازی و گاهی هم دعوا جلوی حسینیه طرشت بودم که جای بخیه روی پیشانی ام هنوز باقی مانده .اموزشم نحوه بقا بود و معلمم مردم کوچه خیابان.محله مان یک جورایی شبیه خیابان ارام فیلم چاپلین بود .دهه محرم هم که کلا در هیات های عزاداری (پدرمادر بزرگم خدا بیامرز خادم حسینیه طرشت بود و منزلمان چسبیده به حسینیه)می گذراندیم .تعزیه های محرم هم که محشر بود و فضای با شکوهش در درون حسینیه به یاد ماندنی است .تفریحمان هم درباغ بزرگ مادر بزرگم پشت کارخانه وزنه در خیابان ازادی از درخت بالا رفتن بود و قایم باشک و سر بسر سگهای باغ گذاشتن .جدا خدا نگهداری بودیم که از بالای درختان بلند توت در ۵ سالگی سقوط نمی کردیم .علف های باغ هم بقدری بلند می شد که بسادگی می شد در ان پنهان شد .اما فرد تاثیر گذار ...همسایه مادر بزرگم سید بی بی ..چرا ؟اخر یک ۴ شنبه سوری رفتم قاشق زنی هیچ کس چیزی نداد .اخرش خودم ۵ ریال داشتم دادم از مغازه شکلات خریدم ...داشتم می ریختم تو کاسه که سید بی بی در منزل را باز کرد و ...کاسه ام را پروپیمان نمود.هنوز از یاد ان لحظه حظ می کنم .

دوره دبستان :

سال اول دبستان جنب مدرسه حسنیه طرشت می رفتم .خیلی خاطره ای از خود مدرسه ندارم اما دوستانم سعید و مهدی بودند که همسایه دیوار بدیوار هم بودیم .

سال دوم به چهار راه تلفن خانه نارمک نقل مکان کردیم و من سال دوم دبستانی رفتم که تنها خاطره ام از ان خودکار هایی بود که لای انگشتانمان می گذاشتند و درد ان را هنوز احساس می کنم و ...دیگر هیچ..

سال سوم تا پنجم به دبستان پیام تربیت رفتم که اگر از شلاقهای ناظم و معلم ریاضی چهارم بگذریم محیط بسیار خاطره انگیزی بود که تا سالهابه ان سر می زدم و اخری ها مدرسه باغچه بان شد.تاثیر گذار ترین معلمم هم مربی پیشاهنگی سرکار خانم پراور بود همیشه چهره او را با لبخند بیاد می اورم .اولین نمایش تاتر را با راهنمایی ایشان برای روز مادر بازی کردیم .ان موقع کلاس سوم بودم .کلاسهای عملی فعالیتهای گروهی اردوهای منظریه و...چیز هایی بود که وقتی سالها بعد مشاور سازمان پیشتازان و فرزانگان شدم در فهمم از اهمیت فعالیتهای دانش اموزی کمکم کرد .همکلاسی هایی که خصوصا در کلاسهای پیشاهنگی و تاتر فعال بودیم عبارت بودند از:حسین طیرانی -ایرج سرباز -بهرام عکاشه -کاوه اهنگران-ماریا نعمت الهیان-کاترین نهاوندی-شیوا مدنی-بهناز واقفی با ان دست شکسته اش !!وحسین انصاری .ضمنا یاد کانون پرورش فکری پارک فدک نارمک بخیر که واقعا محل بینظیری بود دران وانفسا و با سینما و کتاب انجا اشنا شدم .نمایش فیلم هایی مانند ساز دهنی امیر نادری و هفت تیر های چوبی شاپور قریب تجربه ای بی بدیل بود که ارتباط من ر ا باسینما تا به امروز حفظ کرده است.

دوره راهنمایی:

سال اول مدرسه داریوش نبش خیابان پدر سانی می رفتم .راستش هیچ خاطره ای از انجا ندارم بجز گردن همیشه قرمز و متورم از عصبانیت ناظممان را .....

سال دوم وسوم به کرج رفتیم و من به مدرسه راهنمایی معلم در خیابان فروغی می رفتم .انجا بود که

کتابخانه مدرسه را بنوعی اشغال کردیم و قبل از پاکسازی !!ان هر چه توانستم از کتب بوف کور و مایک هامر بگیر تا ماهی سیاه کوچولو و ....خواندم .تاثیر گذار ترین معلمم اقای مهرابی معلم علوممان بود که بنده خدا فکر می کرد من نابغه دورانم و وقتی دید سر امتحان ریاضی شهریور نشستم داشت شاخ در می اورد .من هم کم نیاوردم و تغییر رشته را بهانه کردم .هم او بود که به من اعتماد بنفس داد که می توانم گام های بلند تری بردارم و اینده ام را جدی تر بگیرم .دوستان خوبم هم حسین ماهر -مسعود مرادی -محمد حسین محبی بودند که انشالله موفق تر از امروز باشند .

دوره دبیرستان :

دبیرستان دکتر شریعتی در بلوار طالقانی کرج محل تلخ ترین و شیرین ترین خاطراتم است .دورانی که شریعتی و مطهری را کشف کردم و تمامی کتب ایشان و حواشی انان را خواندم .آخر می خواستم شریعتی شوم.دوران کوهنوردی حرفه ای .دوران جنگ و....خلاصه هر کاری بجز مدرسه رفتن.حقیقتش خیلی دل به مدرسه نمی دادم .انقدر کتب علوم انسانی میخواندم که مثلا منطق سوم دبیرستان را ۲ ساعته اقای بلوریان معلم منطقمان گفت و من سر پا گوش کردم و ۱۷ گرفتم .بجای مدرسه کوه می رفتیم و بجای کلاس در کتابخانه کرج پاتوق روشنفکری داشتیم و بحث های روشنفکری می کردیم .غیبتها را هم با یک گواهی تربیت بدنی یا یاددادن یک گره سنگنوردی به اقای زعیم دارناظممان حل می کردیم .دوران پر تلاطمی بود .بسیار فعال و پر انرژی .بطور متوسط مطالعه روزی یک کتاب "هر هفته کوه و گاهی هم سری به جبهه .گذراندن انواع کلاسهای پزشکیاری "نقشه خوانی "مربی گری سنگنوردی و یخ نوردی "امدادگری"و......درکنار اینکه دانش اموز بدی هم نبودم .یادش بخیر ..

.معلمان تاثیر گذار ...اقای شریعتی معلم جغرافی که در حق ایشان بچه های انجمن جفا کردند و از ان مدرسه رفت .اقای زارعی مربی کوهنوردی که پس از سالها دوری دوباره توفیق عرض ادب و خدمت فراهم شد .راستی اسم مدرسه ما خیلی زود به شهیدستان تبدیل شد و علت ان تقدیم بیشترین شهید در سطح مدارس ایران بود .دوستانم را هم با همانها معرفی می کنم .شهید علی میرزایی که در عملیات والفجر ۲درمرز پیرانشهر با سرنیزه قلبش را شکافته بودند "همین برادران غیور عراقی" شهید علی حسینی که پدرش به من سپرده بودش ولی وقتی من از مرخصی به جبهه مراجعت کردم همزمان جنازه اش را تحویل دادند و من نبودم تا چشمم در چشم پدرش بیافتدو بعدا پدر بزگوارش اصلا بروی من نیاورد که امانتی اش را چگونه برگرداندم ........شهید اکبر گلی -شهید معدنی و از هم دوره ای ها-شهید همت-شهید کلهر-شهید جعفر محمدی -شهید مهدی شرع پسند-شهید نژاد فلاح و........که هر کدام داستانی دارند و البته معلمان تاثیر گذاری بودند.اما دیگر دوستان مهدی مقصودی که الان در نروژ است .وحید معدنی برادر همان شهید معدنی که بعد از شهادت برادرش با او دوست شدم وهنوز زیارتش می کنم .ایرج میلانی همنورد خوبم که الان مجری موفقی است .سید رضا تمدنی که نمی دان کجاست و قرار بود با هم برویم پاکستان پزشکی سنتی بخوانیم و بخاطر نزاع های مذهبی انجا من نرفتم ولی او رفت .همچنین فرشاد و فرهاد استوار که مانند برادر شدیم و هستیم ........

سال چهارم چون دکتر فروتن از دوستان جبهه اصرار کرد رفتم دیپلم علوم تجربی هم گرفتم ..از دبیرستان دهخدا کرج که بروم پزشکی بخوانم اما زور من چربید و قانعش کردم اگر چه مسئول اموزش پزشکیاران عملیاتی و فرمانده بهداری رزمی در چند عملیات بودم اما پزشک خوبی نخواهم شد چون.؟. چون می خواستم شریعتی شوم!!!...نشدم اما بعد از دیپلم در مسیری افتادم که هر چه نداشت اما در مسیر علاقه ام بود و هیچوقت از راهی که امده ام پشیمان نشدم ...

دوره لیسانس:

متاسفانه انرژی ها را دردبیرستان جا گذاشتم و وارد دانشگاه شهید بهشتی شدم که اگر با همان حرارت دانشگاه را طی می کردم شاید بقول قدیمی ها الان برای خودم کسی شده بودم .مطالعه کتب متفرقه کم شد و برمنابع درسی متمرکزشده بودم .تاثیر گذار ترین معلمم دکتر باهر بود که تشویقمان کرد به اتفاق دوست خوبم اقای ایتی جزوه ای بنویسیم که بعد ها چاپ شد .هم او بود که تاکید می کرد نگران اینده تان نباشید و جایگاهتان را پیدا خواهید کرد .بعد ها با ایشان در دانشگاه شهید بهشتی همکار شدم .

از همکلاسی های خوبم محسن اقای ایتی که چون برادر برای من است و شاید از معدود اندوخته های دوران دانشجویی ام می باشد .

خانم میترا راستگو مقدم که ظاهری خیلی جدی داشت ولی بعد از ازدواجش با اقای ایتی فهمیدم چقدر خانم خوشرو و مهربانی است .هاشم ساعدی عضو گروهمان که از همان زمان می گفتیم هاشم تو بین ما به یک جایی میرسی و خب رسید و سالهاست از مقامات است و از ما دور!!هادی عباسیان دیگر عضو گروه که وارد بازار شد و او هم دور... همچنین ایرج سلطانی ناهید پاپیان شفیع هادی و.... که هر کدام امروز در کارشان وزنه ای هستند و موفق.

از همدوره ای هادوست خوبم علی سوری که اکنون در المان به اتفاق همسرش دکترا می خواند و زیر پایم نشسته که من هم بروم انجا تا غم دوری از وطن را با هم کمتر احساس کنیم .

یادی هم کنم از هم دوره ای و فامیل و هم محله مان خانم کتی محرابی که سال سوم سرطان خون گرفت و سر امتحان خرداد از حال رفت و چند ماه بعد هم دار فانی را وداع نمود.روحش شاد.الان هم برادرش اقا رضای مهرابی و خانواده گلش در استرالیا است و او هم برای مهاجرت به استرالیا زیرپایم نشسته...

دوره فوق لیسانس :

وارد دانشگاه علامه طباطبایی شدم . اگر مرحوم دکتر احدیان نبود نمی دانم الان چه می کردم زیرا هم او بود که مانند پدری مهربان زیر بال و پرم را گرفت و بعد از اتمام دوره پیشهادنوشتن کتاب مشترک داد که به ۳ کتاب رسیدو بعد از ۱۰ چاپ معتبر ترین کتب رشته و منبع ارشد تکنولوژی اموزشی می باشند .

علاقه به سینما و فیلم که در کانون پرورش فکری و تعزیه های حسینیه طرشت شکل گرفته بود کاری کرد که دو پایان نامه انجام دادم .یک پایان نامه معمول و ساخت یک فیلم مدیریتی بر اساس نظریه مدیریت یک دقیقه ای که کلی تقدیر و جایزه گرفت واگر دکتر نیکنامی استاد راهنمای گرامی ام نبود شاید در دانشکده انجامش تصویب نمی شد .بعد از ان بود که بر اساس ان کار پایان نامه ای کتابی در مورد ساخت فیلم های اموزشی و تلوزیونی نوشتم که مرجع دانشگاهی شد درسش را هم در دانشگاه علامه به خودم دادند برای تدریس.از هم کلاسهای بیاد ماندنی هم اقای نجفی و همسرشان خانم یزدان پناه اقای ساکی و اقای سبحانی عزیز.از هم دوره ایها هم اقای دشمن زیاری که در مشکلات من با دانشگاه محل بورسم همیشه بر عکس بسیاری از حق دفاع کرد .در همین دوره یکی از دوستان برادرم را بر زدم قاپیدمش ...فرهاد رنجبران که الان امریکا است اما شاید از هر فامیلی بیشتر تماس تلفنی داریم و ملاقات حضوری ..امید که همه این عزیزان موفق تر از امروز باشند .

دوره دکترا:

دوره تخصص نیمه تمام بازگانی بین الملل

دوره بازگانی بین الملل را بعد از ۲۳ واحد نا اتمام گذاشتم اماباعث شد بفهمم که من بیزنس من بشو نیستم و نهایا یک معلم کوچکم لذا از همدوره ای های پولدار و متنفذم مانند سید موسوی خداحافظی کردم و ...دیگر هیچ

البته از اساتید دوره دکتر البرزی را باید یاد کنم که دوستیمان در پروژه های متعدد پا بر جا ماند .

دوره تخصصی کوتاه مدت در المان

کوتاه اما بسیار پر بار ..جدای از محتوی دوره ،در آموختن نظم و روش تحقیق و رعایت مناسبات بین المللی بسیار برایم کارامد بود

دوره تخصص دکترا فرهنگ سازمانی:

در این دوران بود که بدلیل سالها تدریس در دانشگاه های مختلف و حضور در کنار نامداران دانشگاهی متوجه شدم بقول ان عبارت معروف نباید زیاد به قهرمانان نزدیک شد چون حباب ابهت انان می شکند و کوچک می شوند .روز معلم باید از اساتید تقدیر کرد لیکن متاسفانه کسانی را دیدم که با وجود لقب های بلند بالا حتی به نوشته های خودشان اهمیت نمی دهند و مثلا اگر می نویسند معلمی یعنی احترام و خلاقیت و....اما خودشان بسیار دگم و غیر خلاق و بی ادب هستند و متاسفانه تابو ایشان برایم شکست و این درد اور بود که قهرمانانی را که بزرگ می پنداشتم انسان هایی کوچک بودند .

اما در بینشان دکتر نجف بیگی استادم در دانشگاه علوم و تحقیقات یک نمونه بی همتااز اساتید جنتلمن بود و هست .با وجود بیش از ۷۶ سال سن انرژی دوره دبیرستانم را یادم می اورد .خداوند حفظش کند و مانند او را بسیار .

یادی کنم از پروفسور روزنگارد ریس دانشکده کندی دانشگاه هاروارد که لطف و محبت و خاکی بودنش با ان مقام شامخ الگویی است برای من همیشه دانشجو

...........من در تمام سطوح تدرس کرده ام .از دبستان در زعفرانیه تا راهنمایی در قیطریه و دبیرستان در مرزداران و دانشگاه های مختلف دولتی و ازاد ..اما به جرات می توانم بگوییم کار معلمان دبستان خصوصا پایه اول دشوار ترین است و به معجزه می ماند . روز معلم بر همه معلمان مبارک و بر معلمانم که ارزوی بوسیدن دستشان را دارم درود وستایش از خانم پرآور و محرابی و شریعتی و باهر و نجف بیگی و صالحی امیری تا دکتر شریعتی و...یا حق

نمونه قرار داد راه اندازی کارخانه -در حال انجام

بسمه تعالی

قرار داد ساخت  تجهیز و راه اندازی کارخانه تولید 3d panel

این قرار داد در تاریخ ...... بین شرکت ...........به ادرس ......و به نمایندگی اقای ......که منبعد در این قرار داد کارفرما نامیده می شود و شرکت پویا مدیریت فردا به ادرس تهران خ ستارخان –خ نیایش –پلاک 36 واحد 6 به نمایندگی اقای دکتر داود محمدی که منبعد در این قرارداد مجری نامیده می شود در زمینه موضوع قرار داد طبق مفاد ذیل منعقد می گردد و طرفین ملزم به رعایت کلیه مفاد ان می باشند .

ماده 1)موضوع قرار داد :

موضوع قرار داد طراحی و نصب و راه اندازی و تحویل مجموعه با پرسنل مورد نیاز و به تولید رسانده شده کارخانه نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک تولید خانه نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک تولید 3d panel بشرح ذیل می باشد.

1-1)مطالعات اولیه جهت طراحی و اجرا شامل:

1-مطالعه بازار و پيش بيني فروش :
اصولأ قبل از انجام هر گونه فعاليتي در رابطه با طرح ريزي يک واحد صنعتي ؛ بايستي محصول يا محصولات مشخصي را جهت توليد در آينده انتخاب نمود . در اين مرحله ابتدا براي انتخاب محصول بهينه لازم است تا تعدادي ازمحصولات قابل توليد را با يکديگر مقايسه کرده و پس از تعيين بهترين محصول جهت توليد ؛ به جمع آوري اطلاعات اوليه بيشتري در مورد بازار آن محصول پرداخت .
بازار هر محصول بستگي به ميزان عرضه آن محصول ( مقدار توليدات داخلي بعلاوه واردات ) و نيز به ميزان تقاضاي آن محصول ( مقدار صادرات و مصرف داخلي ) دارد . پس از برآورد تقريبي اين دو کميت و همچنين تخمين قيمتي مناسب براي حال و آينده آن محصول ؛ نوبت آنست که سهمي از بازار را  که در آينده توسط توليدات واحد صنعتي مورد نظر تحت پوشش قرار مي گيرد ؛ براورد کرده وازاين طريق برنامه اي را براي توليدات و فروش آينده خود در نظر گرفت .
2- تعيين شرح و مشخصات محصول :
در اين مرحله لازم است تا اطلاعات بيشتري راجع به محصول مورد نظر جمع آوري گردد. اين اطلاعات بيشتر جنبه فني داشته و عموماّ پس از جمع آوري ؛ مي بايست از ديد فني و طراحي مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد . انجام يک تجزيه تحليل فني دقيق و حساب شده ممکن است به تغيير شکل ؛ جنس ويا نوع قطعات و اجزاي بکار گرفته شده در محصول بيانجامد و نهايتاّ محصول جديدي را با خصوصيات و ويژگيهاي بهتر پديد آورد
در اين مرحله پس از تعيين طرحها و نقشه هاي دقيق قطعات محصول و نيز نحوه مونتاژ آنها بر روي يکديگر ؛ نوبت به آن مي رسد تا اين قطعات و اجزاء را به سه گروه اصلي به شرح زير تقسيم کنيم :
- قطعاتي که مستقيماّ بايستي از بازار خريداري شوند .
- قطعاتي که براي ساخت به بيرون از کارخانه سفارش داده مي شوند .
- قطعاتي که در کارخانه بايستي توليد گردند .
پس از دسته بندي اين سه گروه اصلي و کد گذاري آنها ؛ با توجه به نرخ توليد برآورد شده در مرحله قبل ؛ نياز سالانه به هر يک از قطعات را با احتساب ميزان خرابي و دوباره کاري بدست آورد و به کمک اين ارقام به محاسبه مقدار مواد اوليه مورد نياز براي توليد اين تعداد از قطعات در طول سال خواهيم پرداخت .
3- تدوين روشهاي ساخت :
در اين مرحله با استفاده از دانش فني و همچنين روشهاي ساخت متداول براي توليد قطعات ؛ سعي در انتخاب بهترين روش ساخت براي تک تک قطعات ساختني در داخل کارخانه کرده و همچنين به کمک نمودار مونتاژ محصول و نيز تکنولوژي ساخت تعيين شده براي توليد تک تک قطعات ؛ نمودار فرآيند عمليات را تدوين مي نمائيم . اين نمودار شبيه نمودار مونتاژمي باشد با اين تفاوت که به جاي هر يک از قطعات نمودار مونتاژ ؛ شرح عمليات توليدي آن قطعه را به شکلي زنجيروار ؛ عيناّ جايگزين مي کنيم .
1-2)طرحريزي بخش هاي توليدي :
در اين مرحله قدم هاي زير به ترتيب برداشته خواهند شد :
- تعيين نوع عمليات توليدي مورد نيازبراي قطعات ونهايتاّ تکميل جداول مراحل ساخت قطعات .
- تعيين نوع و تعداد ماشين آلات توليدي ؛ تجهيزات و وسايل کمکي مورد نياز براي کليه عمليات توليدي .
- تعيين زمان استاندارد براي انجام عمليات توليدي .
- تعيين ايستگاه هاي کاري ؛ استقرار بهينه ماشين آلات و نهايتاّ بالانس خط توليد .
- تدوين ليست ماشين آلات ؛ تجهيزات و وسايل کمکي و همچنين نيروي انساني مورد نياز براي بخش هاي توليدي .
- برآورد مساحت اوليه مورد نياز براي هر يک از بخش هاي توليدي .
- تکرار کليه عمليات فوق براي بخش مونتاژ محصول .
- تعيين مشخصات ظاهري ؛ مسير و فرکانس حرکت مواد اوليه ؛ قطعات در جريان ساخت و محصول نهائي .
- تعيين واحد بار ؛ نوع و تعداد وسايل حمل و نقل مواد اوليه ؛ قطعات در جريان ساخت و محصول نهائي .
- طرحريزي انبارمواد اوليه ؛ انبار هاي موقت براي قطعات در جريان ساخت و انبار محصول نهائي .
- تعديل مساحت بخشهاي توليدي و مونتاژ با توجه به فضاي مورد نياز براي انبار قطعات در جريان ساخت .
- تدوين جدول ( از - به ) ميزان حمل و نقل مواد و قطعات بين انبارها ؛بخشهاي توليدي و مونتاژ .
- تعيين نوع و تعداد وسايط حمل و نقل مورد نياز براي بخشهاي فوق .
- تجزيه و تحليل جدول ( از - به ) و تعيين  بهترين استقرار براي بخشهاي توليدي ؛ مونتاژ و انبارها .
1-3)طرحريزي بخشهاي غير توليدي :
اصولاّ بخشهاي غير توليدي به دو گروه اصلي تقسيم مشوند .
گروه اول بخشهاي سرويس دهنده به پرسنل يا همان بخشهاي اداري مي باشد.
گروه دوم بخشهاي سرويس دهنده به توليد يا همان بخشهاي پشتيباني مي باشند.
 
 الف : طرحريزي بخشهاي سرويس دهنده به پرسنل ( بخشهاي اداري )
اصولاّ طرحريزي بخشهاي غير توليدي کم اهميت تر يا راحت تر از طرحريزي بخشهاي توليدي نبوده و مي بايست بهنگام برداشتن قدمهاي زير ؛ دقت فراواني مبذول داشت .
- بررسي و مطالعه روابط سازماني درون کارخانه و نهايتاّ تعيين دپارتمان هاي مالي ؛ اداري و خدماتي مورد نياز براي کارخانه مورد نظر .
- تهيه چارت سازماني و تدوين شرح وظايف و ارتباطات قسمتهاي مختلف طرحريزي شده در بالا .
- تعيين نيروي انساني مورد نياز جهت بخش هاي مالي و اداري .
- تعيين لوازم و تجهيزات مورد نياز جهت بخش هاي مالي و اداري .
- برآورد مساحت مورد نياز براي هر يک از بخش هاي مالي و اداري .
- تعيين استقرار بهينه براي بخش هاي مالي و اداري .
- تکرار مراحل فوق براي بخشهايي چون : سلف سرويس ؛ بهداري ؛ حمام ؛ دستشوئي ؛ رختکن ؛ سالن اجتماعات ؛ نگهباني و......
ب : طرحريزي بخشهاي سرويس دهنده به توليد ( بخشهاي پشتيباني )
اين بخش ها عبارتند از :
بخش تعميرات مکانيک ؛ تعميرات برقي ؛ آزمايشگاه ؛ کنترل کيفيت ؛ اطاق ابزار و تاّسيسات برق اصلي و اضطراري ؛ تاّسيسات گرمايش و سرمايش و تهويه مطبوع ؛ تاّسيسات هواي فشرده و تاّسيسات آب و فاضلاب .
جهت طرحريزي بخشهاي ياد شده قدمهاي زير پيشنهاد مي گردد :
- بررسي و مطالعه نوع سيستم مورد نياز در هر يک از بخشهاي پشتيباني( منظور بررسي تمرکز يا عدم تمرکز سرويس دهي اين بخش ها مي باشد ) .
- تعيين ليست ابزار ؛ تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز در هر يک از اين بخشها .
- تعيين استقرار بهينه ؛ ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز در هر يک از اين بخشها .
- تعيين نيروي انساني مورد نياز براي هر يک از اين بخشها .
- برآورد مساحت مورد نياز هر يک از اين بخشها .
- تعيين استقرار بهينه هر يک از بخشها در کنار يکديگر .
1-4)تعيين چارت سازماني و استقرار کلي کارخانه
در اين مرحله کليه بخشهاي طرحريزي شده توليدي و غير توليدي را در کنار يکديگر به بهترين نحوه مستقر مي کنيم . اين استقرار بايستي بگونه اي باشد که فضاي مورد نياز براي خيابان ها ؛  جدول بندي و نيز فضاي سبز ساختمانها و محوطه در آن در نظر گرفته شود .
در اين مرحله همچنين چارت سازماني کلي کارخانه را با توجه به بخشهاي توليدي و غير توليدي طرحريزي شده تهيه و تنظيم مي نمائيم .
پس از انجام اين مراحل ؛ مي توان نقشه کروکي کارخانه را ترسيم نمود و از روي آن نقشه هاي عمراني و اجرائي کليه قسمتهاي کارخانه را جداگانه طرحريزي کرد .

ادامه نوشته

سازمان های طرف قرار داد دوره های آموزشی طراحی و اجرا شده و پروژه های اجرا شده

 

طراحي واجراي صدها دوره آموزشي ضمن خدمت كاركنان و مدیران در :

۱- وزارت صنايع،

۲-وزارت تعاون،

۳- شركت ملي صنايع پتروشيمي،

۴-سازمان پژوهش و برنامه ريزي،

 ۵-سازمان توسعه و تجهيز صنايع،

۶-پالايش و پخش وزارت نفت،

۷- مركز آموزش مديران صنايع،

۸-پژوهشكده جوش ايران،

۹-مديريت امور بين الملل شركت ملي نفت ايران،

 ۱۰-وزارت آموزش و پرورش،

۱۱-دانشكده هاي تربيت معلم جهت اساتيد،

۱۲-دانشكده هاي تربيت معلم جهت معلمان و مدرسان نمونه كشور،

۱۳-وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي جهت مدیران و کادر اداری،

۱۴- مناطق آموزش و پرورش كشور،

۱۵-سازمانها -کارخانجات و صنايع بخش خصوصي کل کشور

  سازمان هايي كه پروژه های صنعتی در ان طراحی و اجرا شده است:

1- شركت ملي نفت ابران

2-شركت ملي صنايع پتروشيمي

3-شركت پخش و پالايش نفت

4-شركت ارتباطات زير ساخت مخابرات

5- شركت فولاد مباركه اصفهان

6- شركت خودرو سازي سازه گستر

7- شركت خودرو سازي اپكو

8- شركت كرمان خودرو

9- شركت ساپكو

10- شركت ايساكو

11- وزارت راه

12- لوازم خانگي پارس خزر

13-لوازم خانگي امرسان

14-لوازم خانگي اسنوا

15-لوازم خانگي پيلوت

16- شركت توليدي لوازم خانگي بوتان

17- شركت توليدي لوازم خانگي كاچيران

18- شركت توليدي لوازم خانگي تاكنو گاز

19-شركت توليدي هود كن

20- شركت توليدي هود درسا

21-شركت توليدي هود بيمكث

 22-سازمان پژوهش و برنامه ريزي

23- دانشگاه شريف

24- دانشگاه مالك اشتر

25- شركت پست مركزي

26- بيمارستان امير اعلم

27- شركت ايپاكو

28-شركت منابع تغذيه ايران

29- شركت مارگارين

30- شركت دماوند

31- شركت رسول ماشين

32-شركت شاديران

33- شركت برق زرين

34- شركت توليدي پارس نشكن

35- سازمان سنجش

36- شركت كفش آرين

37- شركت كفش شيما

38- شركت پارت الكتريك

39-شركت مهر آسان

40-شركت تسلا ايران

41-شركت پويا پرواز

42-شركت ماهر مبتكر

43-شركت ايران نارا

 

پروژه هاي آموزشي و بهسازي منابع انساني:

 

é  طراحی و اجرای پروژه نياز سنجي آموزشي در مديريت امور بين الملل شركت ملي نفت ايران، 1381.

éطراحی و اجرای پروژه برنامه ريزي آموزشي در مديريت امور بين الملل شركت ملي نفت ايران، 1382.

é  طراحی و اجرای پروژه تدوين تقويم آموزشي در مديريت امور بين الملل شركت ملي نفت ايران، 1382.

é  طراحی و اجرای پروژه اصلاح ساختار سازمانی مدیریت امور بین الملل وزارت نفت1383

é     طراح پروژه نياز سنجي، معاونت آموزش قوه قضاييه، 1381.

é  طراح و مدير پروژه رشد و ارتقاء مديران، شركت ملي صنايع پتروشيمي، 1380.

é  طراحي دوره هاي اثر بخش، شركت ملي صنايع ملي پتروشيمي ايران، 1380.

é  طراحي دوره هاي آموزش ضمن خدمت، سازمان پژوهش و برنامه ريزي، 1381.

é  طراح و مدير پروژه سنجش اثر بخشي آموزش، شركت ملي صنايع پتروشيمي، 1380.

é    طراحي دوره هاي آموزش ضمن خدمت كاركنان، وزارت تعاون، 1378.

é  طراحي دوره هاي آموزش ضمن خدمت كاركنان، معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش، 1377.

é    طراحي دوره هاي آموزش ضمن خدمت كاركنان، شركت سهامي شيلات، 1381.

é  مدير پروژه نياز سنجی آموزشی ، شرکت ملی صنايع پتروشيمی ايران ، 1381.

é  همکار پروژه نياز سنجی پژوهشی ، معاونت پژوهشی دفتر نمايندگی نهاد رهبری ، 1380.

مدير پروژه نياز سنجی و طراحی مدل تبليغ ، دفتر تبليغات حوزةعلمية قم ، 1385.

 ـ بررسي شوراهاي دانش آموزي در كشور، معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش، 1377.

ـ بررسي و‌بهبود منابع انساني مساجد كشور،‌سازمان تبليغات اسلامي، دانشكده‌فرهنگ و‌معارف، 1379.

ـ بررسي و بهبود منابع انساني مبلغ كشور، سازمان تبليغات اسلامي، دانشكده فرهنگ و معارف، 1380.

ـ طرح ملي قرآن آموزي، سازمان تبليغات اسلامي، دانشكده فرهنگ و معارف، 1381.

ـ بررسي شاخص هاي توسعه و برنامه ريزي در وزارت آموزش و پرورش، 1382.

ـ طرح نياز سنجي آموزشي، معاونت آموزش قوه قضاييه، 1382.

ـ طرح نيازسنجي آموزشي اساتيد دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه آزاد واحد جنوب، 1384.

ـ طرح تدوين روش‌هاي نيازسنجي عناوين تبليغ ديني، حوزه علميه قم، 1384

 

é  طراحي پروژه های نيازسنجی ، سنجش اثر بخشی و دوره هاي آموزش ضمن خدمت كاركنان در ده ها سازمان بخش خصوصي از سال 1379 تا حال مانند :

 شرکت برق زرين ،شرکت فن آوا.شرکت سامان. شرکت شاديران ، شرکت رسول ماشين ،شرکت فولاد مبارکة اصفهان ، شرکت رامک و ... .